status
najważniejsi ludzie w firmie
|
|
|
imię i nazwisko |
Karol Tomczyk |
Anna Tomczyk |
stanowisko |
general manager |
Doradca Klienta |
odpowiedzialność |
zarządzanie, IT, finanse |
dział wyjazdowy |
komórka |
+48-601-830088 |
+48-602-110410 |
email |
karol@krakus.com.pl |
anna.tomczyk@krakus.com.pl |
profil działaności
- organizacja turystyki wyjazdowej w Europie dla turystów indywidualnych i grup zorganizowanych, specjalność: Słowacjam Czechy i Węgry
- organizacja turystyki przyjazdowej dla grup zorganizowanych i turystów indywidualnych zza granicy
- organizacja imprez firmowych: spotkań, konferencji i kongresów, podróży motywacyjnych
- sprzedaż biletów autobusowych i lotniczych na połączenia w Europie
- ubezpieczenia turystyczne
historia
- 1989 - powstaje Biuro Obsługi Turystów KRAKUS utworzone przez Gazetę Krakowską. Kierownictwo biura obejmują Elżbieta i Krystian Miczkowie
- 1990 - widząc wielką przyszłość turystyki w Polsce państwo Miczkowie kupują od Gazety Krakowskiej KRAKUS-a, dotychczasowi kierownicy stają się właścicielami
- 1991 - firma dynamicznie się rozwija, zostaje urządona w nowoczesny sposób, Polacy tłumnie wyjeżdżają za granicę, spora ich część z KRAKUS-em
- 1992 - KRAKUS wraz z innymi firmami turystycznymi z Krakowa zakłada Krakowską Izbę Turystyki
- 1994 - biuro zostaje wyróżnione w konkursie ODYS na najlepsze biuro turystyczne organizowanym przez Krakowską Izbę Turystyczną
- 2003 - właściciele BT KRAKUS postanawiają przekazać firmę w ręce młodszego pokolenia, a sami wykorzystują swoje ogromne doświadczenie dla dobra branży turystycznej regionu. Elżbieta Tomczyk-Miczka postanawia zająć się promocją turystyczną Małpolski i zostaje w drodze konkursu wybrana na dyrektora Małpolskiej Organizacji Turystycznej. dr Krystian Miczka rozpoczyna serie wykładów z dziedziny turystyki na małopolskich uczelniach przekazując zgromadzoną wiedzę młodemu pokoleniu oraz pracę w komisji egzaminującej pilotów wycieczek.
- 2004 - firmę przejmuje syn i synowa założycieli biura: Anna i Karol Tomczykowie. Do pracy przyjęci zostają profesjonalni, młodzi i energiczni ludzie. Nowa ekipa bazując na zgromadzonym kapitale wiedzy i kontaktów rozpoczyna energiczną, nowoczesną pracę. Całe biuro przechodzi gruntowną reorganizację: unowocześniona zostaje strona w internecie, przejęte doświadczenie uporządkowane zostaje w bazach danych. Od listopada do pracy z nami przystąpiła Aneta Stryna, absolwentka filologii rosyjskiej, która zajmie się turystami ze wschodu. Michał Loj, menadżer naszego działu turystyki przyjazdowej i biznesowej, zostaje wybrany na vice prezesa Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce. W ten sposób jego profesjonalizm i osobiste zaangażowanie zostaje docenione przez najbardziej uznanych fachowców tej branży.
- 2005 - rok rozpoczyna kilka sukcesów - ciężka praca z roku 2004 przynosi efekty. W turystyce wyjazdowej możemy się pochwalić przynaniem nam statusu oficjalnego przedstawiciela Parku Wodnego Tatralandia w Polsce. Ten największy Park Wodny w Polsce, Czechach i na Słowacji to zabawa dla 5000 osób w basenach z chłodną i termalną wodą oraz 700 miejsc noclegowych w nowych, drewnianych domkach Holiday Village. Jako oficjalny Partner Tatralandii możemy zaoferować najlepsze ceny i warunki oraz rezerwację on-line. Turystyka przyjazdowa to pozyskiwanie nowych, ciekawych i podtrzymywanie relacji z dotychczasowymi klientami zza granicy. Koniec roku zaowocował podpisaniem umowy o partnerstwie z największym ośrodkiem narciarskim pod Chopokiem, a konkretnie z firmą Jasna Nizke Tatry AS, która dysponuje wszystkimi wyciągami i 4 hotelami w pod Chopkiem.
- 2006 - po niezwykle udanym roku 2005, pierwszy kwartał to kolejny, wielki sukces. Zorganizowaliśmy wypoczynek dla ponad 1500 osób w zimie, pracujemy intensywnie nad rozszerzeniem oferty dla turystów o kolejne miejsca i kraje.
- 2009 - w związku z dynamicznym rozwojem firmy zmieniliśmy siedzibę. Od 16.11.2009 oficjalnie biuro mieści się na Rynku Dębnickim. Nowe, piękne, 3 razy większe biuro pozwoli nam na lepszą organizację pracy i jeszcze lepszą pracę dla naszych klientów
- 2011 - w związku z tym, że 99% naszych klientów kontaktuje się z nami przez internet i telefon, zdecydowaliśmy o przeniesiecniu siedziby na ul. Norymberską 10c. Miejsce może nie tak dostępne jak Rynek Dębnicki, ale dużo łatwiej i bez kosztów można zaparkować, a klimatyzacja poprawia komfort pracy pracowników.
- 2020, 2021 - kolejne lockdowny spodowdowały wielką huśtawkę nastrojów. Każde kolejne otwarcie granic przynosiło nadzieję, że wracamy do normalności, każda kolejna blokada granic psuła nastroje. Subwencje PFR pomogły przetrwać, ale cały zespół budowany przez wiele lat z braku wyzwań i zadań do końca 2021 roku się rozpadł. Przenieśliśmy siedzibę na ul. Pawła z Krosna 10.
- 2022 - wracamy ostrożnie od kwietnia do pracy z pomocą Gabrieli Furtak. Odnowiliśmy kontakty z naszymi top partnerami - Aquaparkiem Tatralandia, Aquaparkiem Besenova, Centrum Babylon i innymi. Wszyscy mocno się za sobą stęskniliśmy i chcemy przywrócić współpracę na przedcovidowe tory. Czy się uda?
- 2023 - trwają intensywne prace nad aktualizacją naszych systemów informatycznych. W czasie przerwy codivodwej IT mocno poszło do przodu, widzimy potrzebę dostosowania się do nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią pracę naszego zespołu.
|